This great
German composer of the first half of the nineteenth century, from the paths
that he walked as a poet, composer, critic, discoverer of talent,
"incorporated" the musical romanticism.
All of his
work is intensely autobiographical and he almost always aligned to their
compositions descriptive titles and texts.
In recital that
we will do, we will show two movements of his quartet op.47, the first and
third.
His
production for orchestra and instrumental groups happened in his last
productive phase.
He began
writing for piano solo; after he married Clara he wrote the cycle of songs and
only in 1840 wrote symphonies and chamber music production.
Clara wrote
about this in her diary: "I am infinitely delighted that Robert has at
last found the sphere for which his great imagination fits him."
Behold the
fourth movement of his quartet, in a flawless interpretation, of Glenn Gould
and the Juilliard String Quartet.Esse genial compositor alemão, da primeira metade do século dezenove pelos caminhos que percorreu como poeta, compositor, crítico, descobridor de talentos , "incorporou" o romantismo musical.
Seus trabalhos são intensamente autobiográficos e ele quase sempre alinhava suas composições a títulos descritivos e textos.
No recital que faremos, mostraremos dois movimentos do seu quarteto op.47, o primeiro e o terceiro.
A sua produção para orquestra e grupos instrumentais aconteceu na sua última fase produtiva.
Ele começou escrevendo para piano solo, depois que se casou com Clara escreveu os ciclos de canções , e só em 1840 escreveu sinfonias e sua produção camerística.
Clara escreveu sobre isso em seu diário:" I am infinitely delighted that Robert has at last found the sphere for which his great imagination fits him."
Eis aqui o quarto movimento do seu quarteto , numa interpretação impecável , de Glenn Gould e o Julliard String Quartet.
http://www.youtube.com/watch?v=p0vApJPwXhs
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